کاربران
خبرنامه
Instagram

 

 


عملکرد معاونت میراث فرهنگی اعلام شد

 


تاریخ ثبت: 1393/06/06

 

گروه گردشگری:  

معاون میراث فرهنگی گفت: در حوزه پایگاه‌های میراث جهانی چند اتفاق مهم در یک سال گذشته رخ داده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به افتتاح دفتر مطالعاتی پایگاه میراث جهانی باغ‌های ایرانی در باغ فین کاشان اشاره کرد. به گزارش «دنیای اقتصاد» به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمدحسن طالبیان با تشریح برنامه‌های معاونت میراث‌فرهنگی طی یک سال گذشته، ثبت شهر سوخته سیستان در فهرست میراث جهانی را مهم‌ترین دستاورد سازمان در حوزه ثبت آثار دانست و با اشاره به دیگر اقدامات در حوزه ثبت آثار، گفت: بازنگری دستورالعمل‌ها و ارتقای کیفی فرآیند ثبت با توجه به تجربه‌های ملی و جهانی، از مهم‌ترین اقدامات ما در این بخش است.


معاون میراث فرهنگی به تهیه و ابلاغ محدوده 168 شهر تاریخی به وزارت راه و شهرسازی، گفت: اتفاقات 4 سال گذشته در حوزه حفظ و احیای بناها و بافت‌های تاریخی به‌منظور کاهش تاثیر تصمیمات مخرب در این حوزه بررسی و اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شد. وی افزود: در زمینه کاهش تصدیگری دولت در ستاد مرکزی و تفویض اختیار به استان‌ها، معاونت میراث فرهنگی اقدام به تهیه آیین‌نامه شورای فنی کرد. وی در ادامه از ارسال اعتباری بالغ بر 166 میلیارد و 440 میلیون ریال به تفکیک هر استان، برای ساماندهی و تعمیر بناهای مهم تاریخی و مساجد جامع تاریخی خبر داد.
معاون میراث‌فرهنگی افزود: اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 150‌میلیون ریال برای تعمیر و مرمت آثار و بناهای ثبت شده که دراختیار دستگاه‌های دولتی است به تفکیک خوزستان یک اثر، خراسان رضوی 2 اثر، مازندران 2 اثر، گیلان یک اثر، اصفهان 2 اثر، یزد 2 اثر، قزوین یک اثر و استان تهران یک اثر، اختصاص داده شد. طالبیان به تهیه فرم‌ها و آیین‌نامه نحوه مشارکت در مرمت خانه‌های تاریخی و ارسال آن به تمامی استان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: امضای بالغ بر 300 تفاهم‌نامه برای مرمت مشارکتی خانه‌های تاریخی و بررسی کارشناسی آنها و تخصیص اعتبار لازم، از دیگر برنامه‌های معاونت میراث فرهنگی در این بخش است.

 

 


منبع خبر: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۸۲            تعداد بازدید: تعداد مطالعه: 1168


 

دیدگاه کاربران

 




پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2