کاربران
خبرنامه
Instagram



 

موزه تاریخ چای ایران

امتیاز دهید

شهر لاهیجان  
 
 
 
 

موزه تاریخ چای ایران

 

مزار کاشف السلطنه در شهر لاهیجان روی تپه‌ای از چای که توسط وی در سال ۱۳۰۷ شمسی خریداری شده بود، جای دارد. ابتدا -بنا به وصیت کاشف السلطنه - مزار وی که از مرمر سیاه بود بدون سقف و حفاظ، در میان بوته‌های چای قرار داشت. اما اندکی بعد مقرر گردید که ۲ درصد درآمد چای به ساخت مقبره‌ای در خور شأن او اختصاص یابد. از سال ۱۳۵۵ ه. ش بنای فعلی به سبک معماری غربی، تهیه و به همت انجمن آثار ملی به شکل کنونی با اسکلتی از بتون و نمای سنگ تیشه‌ای طوسی رنگ با زیربنای ۵۱۲ متر مربع ساخته شد.

از سال ۱۳۷۱ هـ. ش کل مجموعه به سازمان میراث فرهنگی کشور واگذار گردید و سالن مستطیل شکل نسبتاً وسیعی که در جوار برج آرامگاه بود برای احداث موزه تاریخ چای ایران در نظر گرفته شد. این طرح با پیشنهاد، نظارت و اجرای میراث فرهنگی و با غرفه‌بندی و بهره‌گیری از تزیینات سنتی چوبی بسیار زیبا، در دو طبقه پلکانی شکل، در شهریور ماه ۱۳۷۵ هـ. ش به پایان رسید. این مجموعه هم اکنون با داشتن ادوات و وسایل سنتی و تخصصی مربوط به چای و مدارکی مربوط به چگونگی فعالیت‌های پدر چای ایران، همه روزه پذیرای بسیاری از افراد بومی و نیز گردشگران است.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های گیلان 

 

اطلاعات مفید :

 

  تابستان گرم و شرجی, زمستان نسبتا سرد, 
  نیمه اول پائیز, بهار, تابستان, 
  هتل, مهمانسرا, هتل آپارتمان, ویلا, اماکن اسکان عمومی, 
  موزه , 

 

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا موزه تاریخ چای ایران مبداء خود را وارد کنید:

 
 

تجربیات و خاطرات خود را از موزه تاریخ چای ایران با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های گیلان 

 

                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2