کاربران
خبرنامه
Instagram



 

کوه دماوند

امتیاز دهید

شهر آمل  
 
 
 
 

کوه دماوند

 

 

 

کوه دَماوَند کوهی در شمال ایران است که بلند ترین کوه ایران و خاورمیانه و بلند ترین قلهٔ آتشفشانی آسیا است. این کوه در قسمت مرکزی رشته‌کوه البرز در جنوب دریای خزر و در بخش لاریجان شهرستان آمل قرار دارد. کوه دماوند که از نظر تقسیمات کشوری در استان مازندران قرار دارد، به هنگام صاف و آفتابی‌بودن هوا، از شهرهای تهران، ورامین و قم و همچنین کرانه‌های دریای خزر قابل رؤیت است. کوه دماوند در سی‌ام تیرماه سال ۱۳۸۷ به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملّی ایران ثبت شد. همچنین کوه دماوند از سال ۱۳۸۱ به عنوان «اثر طبیعی ملّی» در شمار مناطق چهارگانهٔ ارزشمند از نظر حفاظت محیط زیست قرار گرفته‌است.

از دماوند در اساطیر ایران هم یاد شده‌است و شهرت آن بیش از هر چیز به این سبب است که ضحاک (پادشاهی ستمگر و اژدهافش) در آن به بند کشیده شده‌است.

کوهنوردی و صعود به «دماوند» یا «بام ایران» یکی ازبهترین انواع تورهای گردشگری در شهر آمل است به‌طوری که سالانه بیش از ‪ ۱۲‬هزار گرشگر خارجی به این قله صعود می‌کنند.

حرکت از شهر آمل به طرف مسجد امام زمان در ارتفاع ‪ ۲۲۰۰‬متری پای قله دماوند و اقامت شبانه‌روزی در مسجد، حرکت پیاده برای صعود قله دماوند و پناهگاه دوم و از آنجا به نوک قله و حرکت از پلور به طرف دره و دریاچه سد لار، حرکت از لار به طرف آبگرم معدنی اسک، لاریجان و آبشارهای شاهاندشت و از آنجا برای دیدن اثر تاریخی سنگی شکل شاه، پارک جنگلی میرزا کوچک خان هراز و از آنجا به امامزاده عبدالله از تورهای گردشگری این شهرستان است.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های مازندران 

 

اطلاعات مفید :

 

  تابستان خنک, زمستان سرد, 
  نیمه اول تابستان , 
  هتل, مهمانسرا, هتل آپارتمان, ویلا, اماکن اسکان عمومی, 
  کوهنوردی, جاذبه ورزشی, جاذبه طبیعی, 

  

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا کوه دماوند مبداء خود را وارد کنید:

 
 

تجربیات و خاطرات خود را از کوه دماوند با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

 

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های مازندران 

 

                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2