کاربران
خبرنامه
Instagram



 

آرامگاه شاهزاده حسین جوپار

امتیاز دهید

شهر ماهان  
 
 
 
 

آرامگاه شاهزاده حسین جوپار

 

 

آرامگاه شاهزاده حسین یا امامزاده حسین یکی از بقاع متبرکه بخش جوپار از توابع کرمان است. بنای این زیارتگاه به دوره صفویه مربوط است. این بنا به شماره 529 به ثبت آثار تاریخی ایران درآمده است.

این امام‌زاده معمارى و بناى جالب توجهى دارد. گنبد آبى رنگ آن با خط هاى سفید که شکل‌هاى هندسى منظمى را به وجود آورده است مانند نگینى در وسط شهر مى‌درخشد.

بنای این زیارتگاه به دورة صفویه مربوط است اما در طول دوران مختلف مورد مرمت قرار گرفته و گچ‌بری‌ها، مقرنس، رواق‌ها، ایوان و درب‌ها در سال 1354 نصب شده است.

از جمله الحاقات این بنا کاروان‌سرایی است که در مجاورت و متصل به بقعه ساخته شده است.

ساختمان این امام‌زاده در فضاى مشجّرى قرار گرفته و از زیارتگاه‌هاى معتبر کرمان محسوب مى‌شود.

بنای شاهزاده حسین متشکل از حسینیه، سقاخانه، بازارچه، دو زائرسرا، حیاط، حرم، گنبد ، رواق و... می‌باشد. از تزئینات جالب توجه دورة صفویة آن کاربندی رواق اطراف حرم را می‌توان نام برد.

زائر سرا ی قدیمى در دو طبقه بنا شده وجود حوض و درختهایى در وسط آن و اتاقهاى دور تا دور آن جلوه خاصى را به این مکان بخشیده است.

داخل ضریح قبر سه امامزاده که از فرزندان امام موسى بن جعفر (ع) مى باشند دیده مى شود: امامزاده حسین ،امامزاده قاسم و امام زاده عبدالله(علیهم السلام). از سال تولد و شهادت امامزاده ها اطلاعى در دست نیست ولى مى توان گفت در حدود سالهاى بعد از شهادت امام رضا (ع) در این محل به شهادت رسیده اند.

شخصیت مدفون در این مکان را «حسین بن حسین بن زید» شهید بن امام علی بن الحسین السجاد(ع) می‌دانند. تاریخ شهادت آن بزرگوار مربوط به سال‌های 200 هجری قمری است همچنین وی به دستور «هرثمه بن اعین» حاکم خراسان و کرمان به شهادت رسید.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های کرمان 

 

اطلاعات مفید :

  تابستان نسبتا گرم, زمستان نسبتا سرد, 
  نیمه اول پائیز, بهار, تابستان, 
  مهمانسرا, اماکن اسکان عمومی, 
  جاذبه تاریخی, جاذبه مذهبی, 

 

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا آرامگاه شاهزاده حسین جوپار مبداء خود را وارد کنید:

 
 
                                                                           
 

تجربیات و خاطرات خود را از آرامگاه شاهزاده حسین جوپار با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های کرمان 

 

                               

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2