کاربران
خبرنامه
Instagram



 

کاروانسرای کبوتر خان

امتیاز دهید

شهر رفسنجان  
 
 
 
 

کاروانسرای کبوتر خان

 

 

 

کاروانسرای صفوی کبوتر خان که در 30 کیلو متری جنوب شرقی شهر رفسنجان، در مسیر جاده کرمان و در روستایی به نام کبوتر خان واقع شده است، از جایگاه ویژه ای در بین آثار تاریخی این منطقه برخوردار است. قدمت این کاروانسرا به دوران صفویه می رسد. لازم به ذکر است که در این دوره جهت سرویس‌دهی به جاده اصفهان تا کرمان، از یزد تا کرمان به مسافت تقریبی هر 30 کیلو متر یک کاروانسرا احداث گردیده است. 

این بنا کاملاً از آجر با نقش‌های زیبا و برجسته‌ای ایجاد گردیده‌است. برخی با اشاره به سنگ نوشته موجود در سر در این کاروان سرا سابقهٔ آن را مربوط به ابتدای زندیه می‌دانند. در حالی که پلان این بنا شبیه اکثر کاروانسراهای تاریخی دوره صفویه‌است با این تفاوت که چهار برج در چهار گوشه آن، این بنا را متمایز می‌کند. کل مساحت این بنا ۲۰۰۰ متر مربع است که از این مقدار حدود ۴۰۰ متر آن حیاط و باقی دیگر فضای سر پوشیده می‌باشد. گفته می‌شود گنجعلیخان والی کرمان به دستور شاه عباس چندین کاروانسرای معروف به شاه عباسی در مسیر یزد به کرمان ساخت که کاروانسراهای کرمانشاه، شمش، انار، کشکوئیه، کبوترخان از آن جمله می‌باشند.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های کرمان 

 

اطلاعات مفید :

 

  تابستان گرم و خشک, تابستان نسبتا گرم, زمستان سرد, 
  نیمه اول پائیز, بهار, تابستان, 
  هتل, مهمانسرا, اماکن اسکان عمومی, 
  جاذبه تاریخی, 

  

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا کاروانسرای کبوتر خان مبداء خود را وارد کنید:

 
 

تجربیات و خاطرات خود را از کاروانسرای کبوتر خان با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

 

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های کرمان 

 

                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2