کاربران
خبرنامه
Instagram



 

عمارت کلبادی

جاذبه ها و دیدنی های مازندران | شهر ساری 

رتبه شما به این جاذبه؟ 

 

عمارت کلبادی

 

 

عمارت کلبادی، بنایی زیبا و قدیمی در مرکز شهر ساری و در مجاورت خیابان انقلاب در محله آب انبار نو است.  این بنا مدتی به عنوان اداره کل میراث فرهنگی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و اکنون با افتتاح و بازگشایی موزه جلوه‌ای دیدنی یافته است. عمارت کلبادی مربوط به دوره قاجار است و قدمت آن به حدوداً ۲۰۰ سال قبل باز می‌‌گردد. ویژگی های اجزای معماری آن نظیر اتاق‌‌ها، حجره‌ها، شاه‌ نشین، حمام اصطبل، حیاط و هنر بکار‌رفته بر روی پنجره‌ها و ارسی‌ها و تزئین آنها با شیشه رنگی در نوع خود بی‌نظیر است.

عمارت بدستور سردار جلیل از امراء ارتش وقت ساخته شد و بنام فرزند بزرگش امیر نصرت شکوه نظام به امیریه معروف شد. امیر نصرت در جوانی فوت شد و سردار بنا را به فرزند وی منوچهرخان بخشید.

منوچهرخان کلبادی که بعدها از ملاکین منطقه و زمانی نیز نماینده مردم ساری در مجلس شورای ملی بود در سال ۱۳۶۲دار فانی را وداع گفت و این بنا در سال ۱۳۷۰در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت.

سبک معماری این ساختمان از تکایای دوره ی قاجاری برگرفته شده و دو بخش اندرونی و بیرونی دارد. بنای اصلی این عمارت در بخش اندرونی در دو طبقه و یک زیرزمین احداث شده و هر طبقه دارای یک شاه نشین و اتاق‌های دو طرفه است.

شاه نشین طبقه دوم از زیباترین اتاق‌های این عمارت است و جای جای آن یادآمد شیوه‌های هنرهای تزئینی دوره قاجاری است. مصالح ساختمانی این بنا شامل چوب و آجر و بام آن بصورت شیروانی و سفال پوش می باشد.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های مازندران 

 

اطلاعات مفید :

 

  تابستان گرم و شرجی, زمستان نسبتا سرد, 
  نیمه اول پائیز, بهار, تابستان, 
  هتل, مهمانسرا, هتل آپارتمان, ویلا, اماکن اسکان عمومی, 
  جاذبه تاریخی, موزه , 

 

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا عمارت کلبادی مبداء خود را وارد کنید:

                                                                           
 

تجربیات و خاطرات خود را از عمارت کلبادی با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

 

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های مازندران 

 

 

 
برای مشاهده دیدنی ها و جاذبه های سایر استان های ایران اینجا کلیک نمائید.                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2