کاربران
خبرنامه
Instagram



 

جنگل فندق لو

جاذبه ها و دیدنی های اردبیل | شهر اردبیل 

رتبه شما به این جاذبه؟ 

 

جنگل فندق لو

 

 

این جنگل یکی از مناطق مهم گردش‌گری جنگلی است که به فاصله ۱۰ کیلومتری از شهر نمین و ۳۰ کیلومتری از شهر اردبیل قرار گرفته است. با توجه به اینکه درخت فندق بیش از سایر گونه‌ها در این جنگل روییده است، این منطقه فندق‌لو نامیده می‌شود. منطقه فندقلو بخاطر داشتن جاذبه‌های منحصربه‌فرد جنگلی-مرتعی و گردنه زیبای حیران، قابلیتی بسیار ممتاز برای توسعه در صنعت اکوتوریسم دارد. لازم به ذکر است گردنه حیران و تله کابین حیران در ۲۰ کیلومتری اردبیل و ۵ کیلومتری شهرستان نمین واقع شده است.

این جنگل دارای درختان مختلف میوه مانند فندق، سیب وحشی، گوجه سبز، ازگیل، به، تمشک و توت فرنگی است. در داخل جنگل هم یک استخر آب‌گرم به نام «مشه سویی» وجود دارد که آب آن خاصیت درمانی دارد و افراد زیادی به این دلیل و بسیاری هم برای گشت و گذار به آنجا می‌آیند و با خانواده چند روزی را داخل جنگل و در کنار استخر آب‌گرم و آبشاری که در منطقه قراردارد، اقامت می‌کنند.

جنگل فندقلو به دلیل نزدیکی به شهر نمین و برخورداری از رطوبت منطقه و دسترسی آسان از جاده بین شهری اردبیل - آستارا، همواره به‌عنوان یک گردش‌گاه مورد توجه بوده است.  این جنگل در سطحی به طول تقریبی ۲۵ کیلومترمربع پراکنده‌است که از شرق خانقاه علیا واقع در مسیر جاده بین شهری نمین - آستارا شروع و با جهت شمال غربی - جنوب شرقی در شرق روستای حور خاتمه می‌یابد که راه اصلی و آسفالته آن از آبی‌بیگلو می‌باشد.

شیب مراتع جنگل فندق‌لو نسبتاً کم و به دلیل پوشش فشرده آن بخصوص چمن، آثار فرسایش به جز بخش‌های تخریب یافته، کمتر به چشم می‌خورد و به همین دلیل است که این نواحی جهت ایجاد پیست اسکی روی چمن مورد توجه قرار گرفته‌است. در منطقه فندق‌لو خرس قهوه‌ای و سمور و پرندگانی مانند قرقاول، کبک و عقاب طلایی زندگی می‌کنند.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های اردبیل 

 

اطلاعات مفید :

 

  تابستان خنک, زمستان سرد, 
  بهار, تابستان, 
  اماکن اسکان عمومی, 
  طبیعت درمانی, چشمه های آب گرم و آب معدنی, جاذبه تفریحی, جنگل, 

 

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا جنگل فندق لو مبداء خود را وارد کنید:

                                                                           
 

تجربیات و خاطرات خود را از جنگل فندق لو با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

 

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های اردبیل 

 

 

 
برای مشاهده دیدنی ها و جاذبه های سایر استان های ایران اینجا کلیک نمائید.                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2