کاربران
خبرنامه
Instagram



 

گردشگاه بابا امان

جاذبه ها و دیدنی های خراسان شمالی | شهر بجنورد 

رتبه شما به این جاذبه؟ 

 

گردشگاه بابا امان

 

 

گردشگاه باباامان در کیلومتر ۱۰ جادهٔ بجنورد - مشهد، یکی از قدیمی ترین پارک‌های گردشگری در ایران می‌باشد.

وجود 400 هزار اصله درخت از جمله درختان اقاقیا، چنار، زالزالک، زردآلو، زبان گنجشک، بوته‌های تمشک وحشی و... جلوه‌ای زیبا به این مکان بخشیده که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

همچنین این پارک دارای پوشش گیاهی و درختان قطور چنار 400 ساله و نیز چشمه‌هایی که در مرکز و اطراف باباامان جوشیده‌اند نیز بر زیبایی‌های خدادادی این پارک طبیعی افزوده‌اند.

در این تفرجگاه آرامگاهی وجود دارد که منصوب به شاهزاده اسماعیل فرزند امام موسی کاظم (ع) و مشهور به امام زاده بابا امان است تا مکانی برای زیارت مسافران قرار گیرد.

چشمه اصلی باباامان از چهار نقطه درون تپه می‌جوشد و در ثانیه 35 تا 40 متر مکعب آبدهی دارد و آب آن به درون استخرهایی می‌ریزد که با اختلاف سطح نسبت به هم ساخته شده‌اند تا آبشارهایی مصنوعی ایجاد کنند.

آب این چشمه‌ جزو دسته آب‌های سولفاته کلسیک و سدیک می‌باشد و مصرف آن صفرا آور، ملین و تسهیل کننده اعمال گوارشی و دافع سموم است.

در دامن تپه‌ها و درختان انبوه باباامان تاسیساتی از جمله رستوران، متل، پارک بازی کودکان، نانوایی، و نمایشگاه‌های فصلی صنایع دستی این استان دایر است.

بر روی تپه‌ای از این پارک، محلی به نام قوری و سماور وجود دارد که محلی برای استراحت کوتاه مدت و نوشیدن چای ساخته شده و علت نامگذاری آن وجود نمادی بزرگ از قوری و سماوری به ارتفاع بیش از 4 متر است.

از دیگر جاذبه‌های باباامان وجود شاخه‌ای از رودخانه اترک است که از کنار آن می‌گذرد، وجود این رودخانه باعث شده تا علاقمندان به ماهی گیری ساعاتی از وقت خود را به این امر اختصاص دهند.

همچنین چند استخر پرورش ماهی قزل آلا در قسمتی از پارک وجود دارد که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

از دیگر مناظر زیبا و دیدنی این پارک، حیات وحش پردیسان در زمینی به مساحت 250 هکتار در غرب پارک تفریحی بابا امان است که در آن تنوع گیاهی و جانوری خراسان شمالی یافت می‌شود.

در این پارک جانورانی از جمله گوزن زرد، قوچ، میش، قوچ اوریال و آهو که از گونه‌های نادر و شاخص کشور می‌باشد جهت تکثیر و آشنایی علاقمندان در این پارک رها شده‌اند.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های خراسان شمالی 

 

اطلاعات مفید :

 

  تابستان خنک, زمستان سرد, 
  نیمه دوم بهار, تابستان, 
  اماکن اسکان عمومی, 
  صید و شکار, جاذبه مذهبی, چشمه های آب گرم و آب معدنی, جاذبه ورزشی, جاذبه تفریحی, جاذبه طبیعی, پارک, 

 

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا گردشگاه بابا امان مبداء خود را وارد کنید:

                                                                           
 

تجربیات و خاطرات خود را از گردشگاه بابا امان با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

 

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های خراسان شمالی 

 

 

 
برای مشاهده دیدنی ها و جاذبه های سایر استان های ایران اینجا کلیک نمائید.                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2