کاربران
خبرنامه
Instagram



 

امامزاده حسین بن موسی الکاظم

امتیاز دهید

شهر طبس  
 
 
 
 

امامزاده حسین بن موسی الکاظم

 

 

امامزاده حسین ‌بن موسی‌الکاظم (ع) از جمله امامزادگانى است که مورخان ایشان را از فرزندان بلافصل امام کاظم (ع) دانسته‌اند که بر همین اساس ایشان برادر هشتمین پیشوای شیعیان جهان امام رضا (ع) هستند.

ظاهرا حسین از آخرین فرزندان موسی‌بن جعفر (ع) بوده که دوران کودکی و نوجوانی وی مصادف با حکومت هارون‌ الرشید و تاخت و تازهای او و اعمال جنایاتی سنگین نسبت به خاندان پیامبر (ص) بوده است.

در آن زمان که فرزندان علی (ع) و شیعیان، سخت تحت تعقیب عمال عباسی بودند، حسین ‌بن موسی که نوجوانی بیش نبود نیز از ظلم و ستم خلفا در امان نبود و همراه دیگر فرزندان موسی ‌بن جعفر (ع) مدتها متواری بوده و در خفا به سر برده است تا آنکه در سرزمین طبس به دست عمال عباسی به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود.

بر اساس برخی اسناد بنای اولیه این بارگاه در قرن پنجم احداث و بعدها در قرن سیزدهم مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. در زلزله سال 1357 این آرامگاه به کلی ویران شد، اما با همت آستان قدس رضوی بقعه مرکزی و رواق ‌های گرداگرد آن بازسازی شد و اکنون بنایی کاملا مطلوب و درخور شان این امامزاده و در راستای رفاه حال زائران با به کارگیری طرحی جامع احداث شده است.

این امامزاده منزلگاهی برای مسافرانی است که از شهرهای جنوبی و شرقی به مشهد سفر می‌کنند.

در اطراف صحن و سرای این امامزاده 150 اتاق مفروش با امکانات اولیه تجهیز شده و در خدمت زائران است. 12 مهمانپذیر ویژه مجهز به اتاق‌های خواب، آشپزخانه، سرویسهای بهداشتی و ... در سر درب شش مدخل ورودی به آستانه امامزاده به شکل زیبایی برای اقامت زائران ساختمان سازی شده است.

همچنین دو باب آشپزخانه با تجهیزات کامل آشپزی به طور شبانه روزی دایر و به صورت رایگان در خدمت زائران است.

فروشگاه تعاونی، فروشگاه و نمایشگاه محصولات فرهنگی، پارک بازی کودکان،‌ پارکینگ، فرهنگسرا، پاسگاه، دارالشفاء، سقاخانه و ... همه و همه از امکاناتی است که برای مسافران در این مجموعه عظیم در نظر گرفته شده است.

در جوار این امامزاده، مجموعه زیبای باغ رضوان نیز قرار دارد که دارای امکانات رفاهی برای مسافران است.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی ها خراسان جنوبی 

 

اطلاعات مفید :

  تابستان گرم و خشک, زمستان سرد و خشک, 
  نیمه اول پائیز, بهار, 
  مهمانسرا, اماکن اسکان عمومی, 
  جاذبه فرهنگی, جاذبه تاریخی, جاذبه مذهبی, جاذبه تفریحی, 

 

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا امامزاده حسین بن موسی الکاظم مبداء خود را وارد کنید:

 
 
                                                                           
 

تجربیات و خاطرات خود را از امامزاده حسین بن موسی الکاظم با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی ها خراسان جنوبی 

 

                               

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2