کاربران
خبرنامه
Instagram



 

حشموزه حیات وحش بیرجند

امتیاز دهید

شهر بیرجند  
 
 
 
 

حشموزه حیات وحش بیرجند

 

شهرستان بیرجند به دلیل برخورداری از دو نوع آب و هوای کویری خشک و کوهستانی، گونه‌های متنوعی از جانوران، اعم از پرندگان، پستانداران، خزندگان و... را در خود جای داده است.
موزه علوم وتاریخ طبیعی بیرجند که سابقاً در باغ و عمارت شوکت آباد دایر بود در هفته میراث فرهنگی سال 1387 به مجموعه اکبریه انتقال یافت و با عنوان «موزه حیات وحش» در مجموعةباغ اکبریه افتتاح گردید.

در این موزه گونه‌هایی از حیات وحش اعم از بومی و یا غیر بومی در قالب چند مجموعه ارائه شده است، همچنین نمونه‌های شاخص و نادری از پوشش جانوری منطقه جنوب خراسان، به ویژه بیرجند نیز به نمایش در‌آمده است. 
این مجموعه تقریبا دارای 100 جنس مختلف پرنده و حدود 40 پستاندار و خزنده به صورت تاکسیدرمی می‌باشد که با هدف آشنایی پژوهشگران و محققین با گونه‌های جانوری منطقه در دو بخش اصلی ایجاد شده است.
بخش پرندگان: این مجموعه شامل پرندگانی از گونه‌های مرغابی، حواصیل، پلیکان، قرقاول، جغد، عقاب و لاشخور و نمونه‌هایی از باکلان، لک لک، هوبره، چاخ لق، زاغی و... می‌باشد. این بخش نمونه‌هایی از نادر‌ترین و کمیاب‌ترین گونه‌های پرندگان جنوب خراسان را در معرض نمایش گذارده است.
بخش پستانداران: این مجموعه مشتمل بر حیواناتی نظیر گربه پالاس، گربه جنگلی، روباه، خرگوش، قوچ، کل (پازن) و نمونه‌های متعدد دیگری از گونه‌ها می‌باشد.
همچنین گونه‌ای از خزندگان نیز در کنار سایر گونه‌ها به نمایش در آمده است.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی ها خراسان جنوبی 

 

اطلاعات مفید :

 

  تابستان گرم و خشک, زمستان سرد و خشک, 
  نیمه اول پائیز, بهار, 
  هتل, مهمانسرا, اماکن اسکان عمومی, 
  موزه , 

 

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا حشموزه حیات وحش بیرجند مبداء خود را وارد کنید:

 
 

تجربیات و خاطرات خود را از حشموزه حیات وحش بیرجند با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی ها خراسان جنوبی 

 

                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2