کاربران
خبرنامه
Instagram



 

بقعه پیغمبریه (چهار انبیاء)

امتیاز دهید

شهر قزوین  
 
 
 
 

بقعه پیغمبریه (چهار انبیاء)

 

 

بقعه پیغمبریه در سمت غربی باغ فرهنگی چهلستون و در جوار مدرسه و مسجدی از دوره صفوی قرار دارد. عالمان دینی و مردم، این بقعه را آرامگاه چهارتن از پیامبران بنی اسرائیل به نام‌های سهولی، سلام، القیا و سلوم می‌دانند و به «چهار انبیاء» میخوانند. گفته می‌شود آنان پیامبرانی هستند که مژده میلاد مسیح را از اورشلیم به سوی شرق آورده‌اند. از اسناد مـوقــو‌فات صفویه برمی‌آید که این مکان در پایان قرن یازدهم هجری زیارتگاهی مورد احترام بوده و باغ‌هــایی را بر آن وقـف کـرده‌اند. بنای فعلی پیغمبریه از آثار میرزا مسعود شیخ الاسلام است. در جلوی بقعه یک مهتابی قراردارد که بر روی چهارستون و حرز قرار گرفته، پشت آن رواقی است که به حرم می پیوندد. حرم در چهار جهت دارای چهار شاه نشین است و طرح آن در داخل به صورت بیست ضلعی است. در چهار جانب حرم چهار قوس بلند برپا گردیده که به کمک فیلپوش‌ها، طاق حرم را نگاه داشته‌اند. از جایی که قوس‌ها آغاز شده، دور تا دور حرم کتیبه‌ای گچبری شده از سوره جمعه با رنگ طلایی روی زمینه لاجوردی به خط نسخ توسط مرحوم شیخ علی سکاکی نوشته شده که از جمله آثار هنری بقعه به شمار می‌رود. علاوه بر چهار پیامبر نامبرده، مقبره امامزاده صالح بن حسن مجتبی (ع) را نیز در همین مکان می‌دانند.

تاریخ ساخت این بنا به دوران صفویه برمی‌گردد که در ادوار بعدی بازسازی و تکمیل گشته است و در سردر ورودی حیاط کتیبه‌ای وجود دارد که تاریخ اتمام بنا را 1332 ذکر می‌نماید.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های قزوین 

 

اطلاعات مفید :

  تابستان نسبتا گرم, زمستان نسبتا سرد, 
  نیمه دوم تابستان, بهار, 
  هتل, مهمانسرا, اماکن اسکان عمومی, 
  جاذبه تاریخی, جاذبه مذهبی, 

 

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا بقعه پیغمبریه (چهار انبیاء) مبداء خود را وارد کنید:

 
 
                                                                           
 

تجربیات و خاطرات خود را از بقعه پیغمبریه (چهار انبیاء) با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های قزوین 

 

                               

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2