کاربران
خبرنامه
Instagram



 

موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس

امتیاز دهید

شهر بوشهر  
 
 
 
 

موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس

 

محل کنونی این موزه که شامل ساختمان کنسولگری و عمارت کلاه فرنگی می‌باشد، در سال ۱۸۵۸ میلادی تاسیس شد و مدتی بعد به مقر دائمی سرکنسول گری انگلستان در بوشهر تبدیل شد. این بنا تا پایان جنگ جهانی دوم در اختیار دولت انگلیس بود تا آنکه در سال ۱۹۴۶ میلادی برابر ۱۳۲۵ هجری قمری و بعد از انتقال نمایندگی سیاسی انگلیس به بحرین، این عمارت به دولت ایران تحویل گردید و در اختیار نیروی دریایی ایران قرار گرفت. طی سالهای ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ رایزنی‌های لازم برای تبدیل این مکان به موزه دریا و دریانوردی صورت گرفت و در هفتم آذر سال ۱۳۸۷ طی مراسمی آماده بازدید علاقه مندان گردید. این موزه در منطقهٔ سبزآباد بندر بوشهر واقع شده‌است.

در محوطه موزه ۴۰ فروند شناور سطحی و انواع زیرسطحی‌های جنگی دریایی متعلق به دوره‌های مختلف تاریخی از جمله قاچار و کشتی پرسپولیس نگهداری می‌شود. در درون ساختمان کلاه فرنگی که اکنون بطور کامل بازسازی شده‌است انواع تجهیزات جنگی، مخابراتی، کنترل و هدایت دریایی، پزشکی و ظروف نقره‌ای و سفالینه‌های کشف شده از دورانهای مختلف تاریخی بندر بوشهر می‌باشد.

بازدید عموم از این موزه امکان دارد و دارای پارکینگ خودرو می‌باشد. ساعات بازدید همه روزه حتی جمعه‌ها بغیر از تعطیلات رسمی مذهبی از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ بعد از ظهر است.

امکانات: پارکینگ + سرویس بهداشتی و حمام + زمین مینی فوتبال + زمین بسکتبال + سالن بیلیارد + فوتبال دستی + پینگ پنگ + آلاچیق

 

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های بوشهر 

 

اطلاعات مفید :

 

  تابستان گرم و شرجی, زمستان نسبتا گرم, 
  پائیز, زمستان, 
  هتل, مهمانسرا, اماکن اسکان عمومی, 
  موزه , 

 

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس مبداء خود را وارد کنید:

 
 

تجربیات و خاطرات خود را از موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های بوشهر 

 

                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2