کاربران
خبرنامه
Instagram



 

برج های دوگانه خرقان

امتیاز دهید

شهر بوئین زهرا  
 
 
 
 

برج های دوگانه خرقان

 

 

 

خرقان در منطقه‌ای کوهستانی در جنوب غربی قزوین قرار دارد. در این منطقه، دو آرامگاه به شکل برج از دوره سلجوقی بر جای مانده است. برج اول هشت ضلعی است و بر هر ضلع آن، طرح های متنوع آجری نقش شده است. این برج دارای گنبدی دو پوش است که دو پلکان مارپیچ به آن منتهی می‌شود. برج دوم با فاصله حدود سی متر از برج اول، از نظر شکل و ابعاد تقریبا هم اندازه برج اول است. این بنا نیز دارای گنبد دو پوش و یک پلکان منتهی به فضای بین این دو پوشش است. برج‌های آرامگاهی خرقان با بیش از پنجاه طرح آجری،جزء شاهکارهای آجرکاری معماری ایران به شمار می روند.

برج‌های خرقان ضریح‌هایی هستند که بین سالهای ۱۰۶۷ تا ۱۰۹۳ میلادی در کنار روستای حصار، در ۳۰ کیلومتری شهر آبگرم واقع در شهرستان آوج ساخته شده‌اند. بلندای هر ساختمان ۱۵ متر و پهنای آنها ۴ متر است. در داخل ضریح قدیمی‌تر، یک فانوس و تعدادی نقاشی وجود دارد. این دو بنا در زمان زمین‌لرزه بوئین‌زهرا (۱۳۸۱) خسارت‌های قابل توجهی دیده‌اند، با این وجود هنوز هم از محکمترین بناهای منطقه هستند که حدود ۹۰۰ سال دوام آورده‌اند.

 

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های قزوین 

 

اطلاعات مفید :

 

  تابستان نسبتا گرم, زمستان نسبتا سرد, 
  نیمه دوم تابستان, بهار, 
  اماکن اسکان عمومی, 
  جاذبه تاریخی, 

  

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا برج های دوگانه خرقان مبداء خود را وارد کنید:

 
 

تجربیات و خاطرات خود را از برج های دوگانه خرقان با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

 

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های قزوین 

 

                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2