کاربران
خبرنامه
Instagram



 

پل زمان‌خان

امتیاز دهید

شهر سامان  
 
 
 
 

پل زمان‌خان

 

 

 

پل زمان خان یکی از بناهای با ارزش و قدیمی شهر سامان واقع در شهرستان سامان است که دارای دو دهانه میباشد، طول آن ۳۰ متر و ارتفاعش ۱۲ متر است. یکی از موارد قابل توجه در مورد پل زمان‌خان این است که این پل بر روی سه پایه سنگی طبیعی بنا شده است.

پل زمانخان بر روی رودخانه زاینده رود و در ۲۲ کیلومتری شمال شهرکرد قرار دارد. این پل به دستور زمان‌خان رئیس ایل نفر از ایلات ترک زبان استان فارس و از سرداران معروف شاهان صفویان که زمانی دامنه کوچ آن ها تا منطقه سامان می‌رسید بر روی رودخانه زاینده‌رود احداث گردید.

در ادوار گذشته ایلات و عشایر قشقایی و نَفَر از روی این پل آمد و شد می کردند. در حال حاضر پل زمان‌خان بیشتر جنبه گردشگری دارد. قرار گرفتن پل زمانخان بر روی آبهای زاینده رود و وجود مناظر طبیعی چشمگیر اطراف در کنار اقدامات عمرانی انجام شده، این منطقه را به یکی از قطب‌های گردشگری شهر سامان تبدیل کرده است. اطراف پل مملو از باغ های فراوان با درختان گوناگون میوه می باشد که مناظر زیبایی را بوجود می آورند. منطقه‌ای که پل زمانخان در آن قرار دارد دارای آب و هوای معتدل و بسیار پاکیزه است و در روزهای تعطیل پذیرای سیل گردشگران می‌باشد. بیشتر ماهیان این رودخانه ماهی قزل آلای وحشی (گوشت صورتی) می باشد و جریان آب رودخانه بسیار تند است.

 

معرفی شده توسط زهرا مختاری

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های چهارمحال و بختیاری 

 

اطلاعات مفید :

 

  تابستان خنک, زمستان سرد, 
  نیمه دوم بهار, تابستان, 
  هتل, مهمانسرا, ویلا, اماکن اسکان عمومی, 
  جاذبه تاریخی, جاذبه تفریحی, جاذبه طبیعی, رودخانه, 

  

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا پل زمان‌خان مبداء خود را وارد کنید:

 
 

تجربیات و خاطرات خود را از پل زمان‌خان با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

 

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های چهارمحال و بختیاری 

 

                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2