کاربران
خبرنامه
Instagram



 

امامزاده محمد (ع) کرمان

امتیاز دهید

شهر کرمان  
 
 
 
 

امامزاده محمد (ع) کرمان

 

 

امامزاده محمد (ع) با دو واسطه به حضرت موسی بن جعفر علیه السلام می‌رسند. محمد بن ابراهیم مجاب علیه‌السلام متولد کربلا و در سال ۲۴۷هجری قمری به سیرجان و به سا ل ۲۴۹هجری قمری با دعوت اهالی و علمای کرمان به این شهر هجرت نمود .
ایشان پس از گذراندن بیش از ۵۰سال از عمر خود در این خطه و تبلیغ دین و پرورش شاگردان مبرز همانند بسیاری از بزرگان توسط حاکم وقت در سال ۳۰۱هجری قمری به شهادت رسید ودر یک فرسنگی شهرقدیم کرمان در قسمت غربی کوه معروف (قلعه اردشیر )به خاک سپرده شد و طبق اطلاعات تاریخی تا سال ۷۰۰هجری مزار ایشان بدون بارگاه بوده است.
بنای آرامگاه امامزاده محمد (ع) متعلق به اواسط دوره صفویه است و به صورت مستطیل و در ابعاد۲۲*۲۵مترساخته شده که دارای سه ایوان، گنبد، رواق، صحن وضریح است.
درب اصلی بقعه ازجانب ایوان شرقی باز می‌شود و آئینه کاریهای زیبایی دارد. حین عبور از ایوان، به اتاقی می‌رسیم که مرقد امامزاده درآن قراردارد.
این اتاق دارای چهارصفه بلند به ارتفاع ۸ متر است که درتلاقی ساقه گنبد عرقچینی و دیواربقعه، چهارپنجره جهت نورگیری تعبیه شده است.
قطر گنبد از داخل ۵متر وارتفاع ساقه آن ۲متر است  گنبد از خارج به شکل شلجمی بلند و به ارتفاع بیش از۱۳متراست که بسیار باشکوه وعظیم ساخته شده ودور تا دور ساقه آن صلوات کبیره در کاشی‌های قهوه‌ای نقش بسته است.
نمای تمام گنبد نیز با کاشی‌های معرق فیروزه‌ای تزئین شده و درنتیجه نمای بسیارزیبایی به بقعه داده است.
درست درزیر گنبد و وسط اتاق، مرقد امامزاده قراردارد در شمال مرقد، دربی قراردارد که به شبستان بزرگ حرم می‌رسد که دارای دواتاق و یک ایوان و یک سالن بزرگ است.

توسعه قرینه همین فضا در جنوب بقعه تکرارشده با این تفاوت که سردرب آن زیبا و باشکوه وتماماً با کاشیهای لاجوردی درزمینه گل وبوته وآیات قرآنی تزئین شده واز شکوه خاصی برخورداراست.
پرده برداری از ضریح :
پرده برداری از ضریح این بقعه دی ماه سال89 توسط معاونت بقاع متبرکه انجام شده است.
گفتنی است، ضریح یاد شده طی یکسال و نیم توسط گروهی از ضریح سازان اصفهان به سرپرستی کاظمی ساخته شده و در این ضریح حدود 200 گرم طلا به کار رفته و بقیه آن میناکاری و آب نقره است.
برای ساخت این ضریح که در ابعاد 190 در 270 متر است، 220 میلیون ریال از کمک های خیرین و اوقاف هزینه شده است.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های کرمان 

 

اطلاعات مفید :

  تابستان خنک, زمستان سرد, 
  نیمه اول پائیز, بهار, تابستان, 
  هتل, مهمانسرا, اماکن اسکان عمومی, 
  جاذبه تاریخی, جاذبه مذهبی, 

 

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا امامزاده محمد (ع) کرمان مبداء خود را وارد کنید:

 
 
                                                                           
 

تجربیات و خاطرات خود را از امامزاده محمد (ع) کرمان با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های کرمان 

 

                               

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2