کاربران
خبرنامه
Instagram



 

موزه آستانه مقدسه

امتیاز دهید

شهر قم  
 
 
 
 

موزه آستانه مقدسه

 

موزه آستانه مقدسه از بین 125 موزه موجود در کشور، یکى از قدیمى‌ترین آن‌ها محسوب مى‌شود که در آبان ماه سال 1314 شمسى در محوطه داخلى حرم مطهر و محل فعلى مسجد شهید مطهرى تأسیس گردید. فعالیت این موزه تا حدود دى ماه سال 1353 ادامه یافت و از آن تاریخ تا سال 1361 به دلایل متعدد (از جمله لزوم گسترش فضاى جانبى موزه و احداث ساختمان فعلى) فعالیت موزه متوقف شد. ساختمان کنونى موزه که در میدان آستانه واقع است، بعد از پیروزى انقلاب اسلامى در فروردین ماه سال 1361 احداث شد.

بخش‌های متنوعی در این موزه وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بخش قرآن‌های خطی از قرن دوم تا دوره معاصر، آثار چوبی خاتم‌کاری، آثار چوبی منبت‌کاری، ظروف سفالینه متعلق به هزاره اول و دوم قبل از میلاد مسیح و ادوار اسلامی، ظروف چینی و شیشه‌ای، کاشی‌های زرین فام و کتیبه‌های زیبا مربوط به قرون ششم تا هشتم هجری قمری اشاره کرد.

همچنین آثار حجاری و سنگ‌های تزئینی، لوازم فلزی با تزئینات قلمزنی، قالیچه‌های دستباف ابریشمی دوره صفوی و قاجار، پارچه‌های دستباف، مسکوکات ادوار اسلامی و پیش از اسلام، تابلوهای نقاشی و شمایل مینیاتوری نیز از بخش‌های دیگر این موزه است.
 

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های قم 

 

اطلاعات مفید :

 

  تابستان گرم و خشک, زمستان سرد و خشک, 
  نیمه اول بهار, نیمه اول پائیز, 
  هتل, مهمانسرا, هتل آپارتمان, اماکن اسکان عمومی, 
  موزه , 

 

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا موزه آستانه مقدسه مبداء خود را وارد کنید:

 
 

تجربیات و خاطرات خود را از موزه آستانه مقدسه با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های قم 

 

                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2