کاربران
خبرنامه
Instagram



 

تفرجگاه چپقلی

جاذبه ها و دیدنی های مرکزی | شهر اراک 

رتبه شما به این جاذبه؟ 

 

تفرجگاه چپقلی

 

 

28 کیلومتر مانده به جنوب غربی شهر اراک، درست در بالادست روستای «رباط میل»، گردشگاه «چپقلی » بر سینه با صلابت رشته کوه «سفیدخانی » قرار گرفته است. تفرجگاهی که چشمه معروف آن، دوای هزار و یک درد است و هر سال گردشگران زیادی برای نوشیدن از این چشمه معدنی راهی اراک می شوند.

تفرجگاه سرسبز چپقلی بیش از 35هکتار محوطه جنگلی دارد و البته هوایی دلپذیر، که خوراک این روزهای داغ تابستانی است.

پارک جنگلی چپقلی اراک از شرق به رشته کوههای «میران» و «سفیدپی» از غرب به کوههای «کلاغ نشان» و «قدمگاه»، از شمال به دشت شازند و خطوط لوله نفت و از جنوب به کوه های «تخت بزرگ» و «قالیخانی » منتهی می شود. منطقه ای که با وجود زمستان های سرد، بهار و پاییز معتدل و تابستانهای خنکی دارد و گزینه خوبی برای سفرهای تابستانی به شمار می رود.

عرصه 500 هکتاری کوه سفیدخانی اراک کلکسیون ارزشمندی از 50گونه گیاهی مرتعی است که در آن می توانید  «آویشن»، «درمنه»، «استپا»، «گون»، «قدومه»، «گل آروانه»، «جو وحشی »، «یونجه»، «مرزنجوش» و «شیرسگ» را ببینید. درست در جایی که تاج سرخ رنگ لاله های واژگون در فصل بهار و نگین سبز مجموعه چپقلی بر تارک آن یکی از زیباترین تابلوهای طبیعت را مقابل چشمانتان قرار می دهد.

آب چشمه چپقلی در معالجه بیماریهای اسپاسم مجاری صفراوی، برخی بیماریهای پوستی نقرس و دیابتهای حاصل از آن، امراض کلیوی،سوءهاضمه و ورمهای کبدی مؤثر است. آب چشمه چپقلی از ردیف آبهای بی‌کربناته کلسیک و منیزین آهن دار، فاقد آلودگی میکروبی واز نوع آبهای سردو سبک است که آشامیدن آن اثرات درمانی زیادی دارد. آب این چشمه مدر بوده، ریگ‌ها و شن‌های مجاری ادراری را در خود حل می‌کند. بر اثر آشامیدن این آب، خون میزان قابل توجهی از اسید اوریک خود را از دست می‌دهد و در نتیجه تغذیه در شرایط بهتر انجام می‌شود. نوشیدن این آب، اسیدیته ادرار را به حالت طبیعی رسانده سبب ازدیاد دفع ادرار و مواد زاید کلیه‌ها می‌شود.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های مرکزی 

 

اطلاعات مفید :

 

  تابستان خنک, زمستان سرد, 
  تابستان, 
  اماکن اسکان عمومی, 
  کوهنوردی, دامنه‌نوردی, طبیعت درمانی, چشمه های آب گرم و آب معدنی, جاذبه تفریحی, جاذبه طبیعی, جنگل, پارک, 

 

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا تفرجگاه چپقلی مبداء خود را وارد کنید:

                                                                           
 

تجربیات و خاطرات خود را از تفرجگاه چپقلی با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

 

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های مرکزی 

 

 

 
برای مشاهده دیدنی ها و جاذبه های سایر استان های ایران اینجا کلیک نمائید.                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2