کاربران
خبرنامه
Instagram



 

موزه شوش

امتیاز دهید

شهر شوش  
 
 
 
 

موزه شوش

 

هسته اولیه شهر شوش در تپه آکروپل شکل گرفت که  اکنون جزیی از مجموعه تپه های چهارگانه (آکروپل، آپادانا، شهر شاهی و شهر صنعتگران ) تشکیل دهنده لایه های تمدنی شوش از هزاره پنجم پیش از میلاد مسیح تا قرن دوازدهم بعد از میلاد ( قرن 6 هجری قمری ) محسوب می شود.در سال 1345 هجری شمسی ساخت موزه شوش جهت نمایش آثار بدست آمده در طول قریب 160 سال کاوشهای باستانشناسی شوش درون باغ با صفایی با زیربنای 550 مترمربع به اتمام رسید و بعدها با اضافه کردن 2 سالن به 4 سالن قبلی به فعالیت خود ادامه داد.

در سال 1359 با شروع جنگ تحمیلی موزه تعطیل می شود. در طی این مدت یکبار تعمیر و بطور غیررسمی به فعالیت ادامه داده ولی بعد از مدتی مجدداً تعطیل می گردد. تعمیرات کلی موزه وافزایش متراژ بنا ( اضافه شدن دو سالن جنبی ) از سال 1377 شروع شد و اینک موزه با اشیاء متنوعی از هزاره پنجم پیش از میلاد تا دوران قاجار و آجرنوشته ها در شش سالن آماده نمایش می باشد. باغ موزه شوش نیز با مساحتی معادل 8هزار متر مربع در جوار محوطه تاریخی شوش واقع شده است که پس از افتتاح موزه در خرداد ماه 1383 برای رفاه بیشتر بازدید کنندگان داخلی و خارجی نیاز به احیای کامل داشت .

این پروژه با اعتباری معادل یک میلیارد و دویست میلیون ریال آغاز گردید که در سال 86 به طور رسمی افتتاح شد و اکنون به عنوان یکی از مهمترین موزه های روباز کشور منصوب می شود .

 

 

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های خوزستان 

 

اطلاعات مفید :

 

  تابستان گرم و شرجی, زمستان گرم, زمستان نسبتا گرم, 
  نیمه اول بهار, نیمه دوم تابستان, پائیز, زمستان, 
  مهمانسرا, اماکن اسکان عمومی, 
  جاذبه فرهنگی, جاذبه تاریخی, موزه , 

 

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا موزه شوش مبداء خود را وارد کنید:

 
 

تجربیات و خاطرات خود را از موزه شوش با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های خوزستان 

 

                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2