کاربران
خبرنامه
Instagram



 

موزه آذربایجان

امتیاز دهید

شهر تبریز  
 
 
 
 

موزه آذربایجان

 

اندیشه ایجاد موزه آذربایجان در تبریز به سالهای 1306 و 1307 بر می گردد که در این سال نمایشگاهی از سکه های مکشوفه از تبریز در سالن سابق ساختمان کتابخانه تربیت بر پا شد. اساس موزه آذربایجان در سال 1336 با نمایش 202 قطعه از آثار فرهنگی ارسالی از موزه ایران باستان (موزه ملی) در تالار فوقانی کتابخانه ملی سابق تبریز آغاز شد و اندیشه تاسیس موزه آذربایجان در محل فعلی در اردیبهشت ماه سال 1337 جامه عمل پوشید. قبل از بهره برداری از این موزه ، از محل دبیرستان " نجات" سابق برای نمایش اشیاء فرهنگی جمع آوری شده، استفاده می شد. این موزه در سال 1341 رسماً افتتاح شد.
ساختمان موزه آذربایجان که در خیابان امام خمینی جنب مسجد کبود واقع شده، بر اساس نقشه تنظیمی باستانشاس فرانسوی بنام آندره گدار و ترسیم اسماعیل دیباج (رئیس وقت اداره کل فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی) احداث گردید. موزه آذربایجان از جمله مهمترین موزه های ایران است که در آن آثار مربوط به هزاره های پیشین تا دوره اسلامی به معرض نمایش در آمده است.

 

 

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های آذربایجان شرقی 

 

اطلاعات مفید :

 

  تابستان خنک, زمستان سرد, 
  نیمه دوم بهار, نیمه اول پائیز, تابستان, 
  هتل, مهمانسرا, اماکن اسکان عمومی, 
  موزه , 

 

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا موزه آذربایجان مبداء خود را وارد کنید:

 
 

تجربیات و خاطرات خود را از موزه آذربایجان با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های آذربایجان شرقی 

 

                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2