کاربران
خبرنامه
Instagram



 

موزه ایلخانی مراغه

امتیاز دهید

شهر مراغه  
 
 
 
 

موزه ایلخانی مراغه

 

ساختمان موزه مراغه و بنای یادبود روی مزار اوحدی مراغه ای شاعر قرن هفتم و هشتم هجری قمری بین سالهای 53 تا 57 بوسیله انجمن آثار ملی اجرا شده است. این محل در سال 1363 مقارن با تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور به موزه مقدماتی مراغه تبدیل و با آثار عرضه شده از دوره‌های مختلف تاریخی برای بازدید عموم دایر گردید. موزه مراغه در سال 75 در جهت هدفمندی آثار خود و بلحاظ اهمیت نقشی که این شهر در دوره ایلخانی داشته، به عنوان موزه تخصصی ایلخانی فعالیت خود را آغاز نمود. مراغه علیرغم استواری استمرار تمدن از دوران پیش از اسلام تا دوران مختلف اسلامی، در دوره ایلخانی از موقعیت برجسته‌ای برخوردار شد و بعلت انتخاب این شهر به عنوان اولین پایتخت ایلخانان، مرکز ثقل این سلسله محسوب گردیده و عصردوباره سازندگی ایران پس از یک دوره طولانی قتل، غارت و ویرانی مغولان از آن آغاز می‌شود.
با تمرکز و انتقال صدها اثر برجسته و گردآوری مجموعه‌ای نسبتا کامل از آثار مختلف ایلخانی شامل انواع سفال، کاشی، سکه، فلز، شیشه و کتابت، این موزه به عنوان منبع مطالعاتی و پژوهشی در اختیار محققان و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های آذربایجان شرقی 

 

اطلاعات مفید :

 

  تابستان خنک, زمستان سرد, 
   
  مهمانسرا, اماکن اسکان عمومی, 
  جاذبه تاریخی, موزه , 

 

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا موزه ایلخانی مراغه مبداء خود را وارد کنید:

 
 

تجربیات و خاطرات خود را از موزه ایلخانی مراغه با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های آذربایجان شرقی 

 

                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2