کاربران
خبرنامه
Instagram



 

غار نباتی

امتیاز دهید

شهر تفت  
 
 
 
 

غار نباتی

 

 

 

غار نباتی (گلسرخ) یکی از غارهای زیبا و تاریخی استان یزد است که بین نصرآباد و ندوشن و در مزرعه گلسرخ به صورت حفره‌ای با مدخل 1/5×1/5 در داخل کوه واقع شده است. 

 

این غار جزو غارهای فعال شناخته می‌شود که در آن غارزایی و رسوب‌گذاری با سرعتی بسیار کم در حال تداوم است. به اعتقاد کارشناسان، وجود رطوبت داخل غار، چکیدن آب از قندیل‌ها، ترمیم قندیل‌های شکسته شده و وجود مواد آهکی داخل غار از نشانه‌های فعالیت است. ورودی غار به شکل دایره‌ای به قطر 1/5 متر است که به صورت حفره در داخل زمین تشکیل شده است. این حفره حدود 4 متر عمق دارد و بعد از آن محوطه غار وجود دارد که به طور کامل تاریک است. در سال‌های اخیر در سمت غربی دهانه اصلی، ورودی دیگری حفر نموده‌اند که دسترسی را آسان‌تر می‌نماید.

غار دارای سه قسمت یا سه مسیر مجزا است که مسیر اصلی آن حدود 50 متر طول دارد و در وسط مسیر اصلی فضای باز که به آن تالار گفته می‌شود، وجود دارد. حوضچه‌های کوچک آب در قسمت‌های مختلف غار تشکیل شده است که با توجه به میزان بارندگی و میزان چکیدن آب از قندیل‌ها و سایر عوامل طبیعی، تعداد آن‌ها در طول سال کم و زیاد می‌شود.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های یزد 

 

اطلاعات مفید :

 

  تابستان نسبتا گرم, زمستان سرد, 
  نیمه اول بهار, نیمه اول پائیز, 
   
  کوهنوردی, غارنوردی, جاذبه طبیعی, 

  

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا غار نباتی مبداء خود را وارد کنید:

 
 

تجربیات و خاطرات خود را از غار نباتی با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

 

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های یزد 

 

                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2