کاربران
خبرنامه
Instagram



 

شهر تاریخی دشت حلقه

امتیاز دهید

شهر گنبد کاووس  
 
 
 
 

شهر تاریخی دشت حلقه

 

 

 

دشت حلقه یا دشت قلعه در 15 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان گنبد کاووس، سه کیلومتری شمال جاده گرگان ـ مشهد و حد فاصل شهرستان های مینودشت و آزادشهر در دهستان القجر واقع شده است. شهر به صورت هشت ضلعی نامنظم بنا شده است. دو حصار بزرگ داخلی و خارجی که به ترتیب 4 متر و 75/6 متر ارتفاع دارد، شهر را محصور کرده است. در فاصله دو دیوار خندقی به عرض 53 متر که در برخی مکان ها به 60 متر می‌رسد، حفر شده است. پیرامون این شهر باستانی 7 کیلومتر و مساحت آن 338 هکتار است.
در ضلع جنوب شرقی شهر، تپه مرتفعی به ارتفاع 20 متر و مساحت 3 هکتار و پیرامون 824 متر وجود دارد که به احتمام قوی دژ یا اکروپل شهر بر روی تپه بنا شده است.
کاوش های باستان شناختی نشان می‌دهد تپه ای که شهر برروی آن واقع شده، مربوط به دوران پیش از تاریخ است و اوج شکوفایی این شهر در دوران اشکانی و ساسانی بوده است. به نظر می‌رسد که گبری قلعه در شمال غربی این شهر به عنوان قلعه نظامی‌بنا شده و بعد از مدتی همزمان با افزایش قدرت سیاسی اشکانیان، شهر بزرگ دشت حلقه احداث گردیده است.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های گلستان 

 

اطلاعات مفید :

 

  تابستان نسبتا گرم, زمستان سرد, 
  بهار, تابستان, 
  مهمانسرا, 
  جاذبه تاریخی, 

  

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا شهر تاریخی دشت حلقه مبداء خود را وارد کنید:

 
 

تجربیات و خاطرات خود را از شهر تاریخی دشت حلقه با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

 

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های گلستان 

 

                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2