کاربران
خبرنامه
Instagram



 

بازار نعلبندان

جاذبه ها و دیدنی های گلستان | شهر گرگان 

رتبه شما به این جاذبه؟ 

 

بازار نعلبندان

 

 

در مرکز شهر گرگان و از جنوب به خیابان امام خمینی و از غرب به محله سرچشمه متصل است. نوع ترکیب بافت آن بصورت خطی ( راسته ) است و غالبا به میدان بازارچه متصل می‌شود. بازار استرآباد در قدیم بر خلاف بازار شهرهای بزرگ مانند اصفهان، تبریز و … سر پوشیده نبوده و دکانها در دو ردیف راسته ها با درب های تخته ای، تاشو بودند. هر راسته عمدتا متعلق به یک صنف نظیر راسته نجاران، زرگران، دباغان و کفش دوزان بوده است.
این بازار در قدیم غالبا محل عمده فروشی و ندرتا جزء فروشی بود. مسجد، حمام، تکایا در حاشیه بازار وجود دارند که از آن جمله می‌توان به مسجد جامع، حمام قاضی و تکایای موجود اشاره کرد.
در کتاب ‹‹ احسن الطوانین ›› آمده است: ‹‹ قدیمیترین بازاراستراباد بازار نعلبندان است. در این بازار که در وسط شهر واقع شده و از میان آن نهر آبی عبور می‌کند.›› مسجد جامع که در جوار این بازار قرار دارد قدیمیترین مسجد شهر است. بر اساس مدارک موجود قدمت این بازار به سال 375 هـ.ق بر می‌گردد. در حاشیه ورودی کاروانسرایی بنام کربلایی مهدی وجود داشت که این منطقه به ‹‹ نعلبند ›› ( محل نعل زدن اسب ها و قاطرها ) معروف بوده است که به احتمال قریب به یقین اسم بازار از آن گرفته شده است. در حال حاضر بازار نعلبندان یکی از بازارهای فعال شهر گرگان به شمار می‌رود.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های گلستان 

 

اطلاعات مفید :

 

   
  بهار, تابستان, 
   
   

 

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا بازار نعلبندان مبداء خود را وارد کنید:

                                                                           
 

تجربیات و خاطرات خود را از بازار نعلبندان با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

 

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های گلستان 

 

 

 
برای مشاهده دیدنی ها و جاذبه های سایر استان های ایران اینجا کلیک نمائید.                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2