کاربران
خبرنامه
Instagram



 

موزه گمیشان

امتیاز دهید

شهر گمیشان  
 
 
 
 

موزه گمیشان

 

موزه مردم شناسی گمیشان در ساختمانی تاریخی معروف به خانه گوکلانی که قدمت آن به دوره پهلوی اول میرسد ، در میانه بافت سنتی و زیبای شهر گمیشان نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می نماید.

از آنجا که اغلب مردم ساکن در شهرستان گمیشان را ترکمنها تشکیل میدهند که دارای بضاعتی قوی در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی نیز میباشند و همچون دیگر اقوام  آداب و رسوم و آیین های خاص خود هستند.موزه گمیشان به  معرفی ویژگیهای این قوم در بخشهای : معرفی یک خانواده ترکمن، بخش بافندگی همچون قالی بافی، نمد مالی و گلیم بافی، بخش سوزندوزی، ساخت زیورآلات سنتی و حصیر بافی و بخش معرفی مشاغل بومی و آیین های سنتی می پردازد. بخش دیگر موزه، کارگاه های آموزشی است که با هدف حفظ و احیای صنایع دستی مردم ترکمن فعال است. تبدیل این ساختمان که متعلق به شهرداری گمیشان بود به موزه حاصل تعامل و تفاهم اینجانب در مقام مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری حوزه غربی استان و جناب آقای بهرام بالغچی شهردار محترم این شهر بود. قریب به سیصد میلیون تومان برای تغییر کاربری و مرمت وتجهیز این بنای ارزشمند از سوی اداره کل متبوع اینجانب تاکنون هزینه شده است.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های گلستان 

 

اطلاعات مفید :

 

   
  بهار, تابستان, 
  اماکن اسکان عمومی, 
  مردم‌شناسی, جاذبه فرهنگی, موزه , صنایع دستی, 

 

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا موزه گمیشان مبداء خود را وارد کنید:

 
 

تجربیات و خاطرات خود را از موزه گمیشان با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های گلستان 

 

                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2