کاربران
خبرنامه
Instagram



 

چشمه گل رامیان

امتیاز دهید

شهر رامیان  
 
 
 
 

چشمه گل رامیان

 

 

 

این جاذبه طبیعی یکی دیگر از شگفت انگیزترین دیدنی های طبیعت ایران است. این چشمه درجنوب شهر رامیان یکی از شهرهای تابع استان گلستان واقع شده است. 
شهرستان رامیان در شرق گلستان از نظر جغرافیای طبیعی به دو قسمت جلگه ای و کوهستانی تقسیم می شود. برخی دیدنی های این شهرستان شامل «چشمه گل، آبشار شیرآباد، غار شیرآباد، قلعه ماران، پارک جنگلی آهنگران، امامزاده پیر، مسجد سادات ، تپه های انجیلو ، نقارخانه، مدرسه وکاخ رضا شاهی و بقعه الهادی» است.
شهرستان رامیان با جمعیتی بالغ بر 85 هزار نفر و 870 کیلومتر مربع مساحت دارای جنگلهای غنی و سرسبز و چشم اندازهای زیبایی است.
 

دلیل نامگذاری
 

کلمه «گل» در زبان ترکی به منطقه ای گود وعمیق که آب در آن جمع می شود گفته می شود. گل، به معنای چشمه جوشان است.گل رامیان به عنوان عنصر نمادین جایگاه مقدس نیایش آب در فرهنگ و آداب و هنر سرزمین آرامیان جایگاه ویژه ای داشته است.
دلیل نامگذاری این منطقه به گل رامیان به فرهنگ و زبان مردم بومی این ناحیه مربوط است وگفته می شود از نظر تاریخی جمعیت غالب منطقه از نژاد ترک و تیره ای از ایل گرایلی هستند.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های گلستان 

 

اطلاعات مفید :

 

   
  بهار, تابستان, 
   
  چشمه های آب گرم و آب معدنی, جاذبه تفریحی, جاذبه طبیعی, 

  

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا چشمه گل رامیان مبداء خود را وارد کنید:

 
 

تجربیات و خاطرات خود را از چشمه گل رامیان با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

 

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های گلستان 

 

                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2