کاربران
خبرنامه
Instagram

 

 


صدور روادید جمهوری آذربایجان برای گردشگران ایرانی در مرز جلفا

 


تاریخ ثبت: 1393/06/03

 

فارس:  

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: مسوولان جمهوری آذربایجان از 20 روز آینده اقدام به صدور روادید برای گردشگران ایرانی از مرز جلفا و پلدشت به این کشور می‌کنند. محسن پاک‌آیین درباره وضعیت صدور روادید از طرف جمهوری آذربایجان اظهار کرد: در کمیسیون مشترکی که داشتیم یادداشت تفاهمی به امضا رسید و قرار شده تا آذری‌ها تسهیلاتی برای صدور روادید فراهم کنند.

وی افزود: قرار شده از همان ابتدای مبادی ورودی مرز نخجوان در پلدشت و جلفا به جمهوری آذربایجان از 20 روز آینده روادید برای گردشگران ایرانی صادر شود و این روند در مرزهای دیگر کشور مانند آستارا نیز با پیگیری ادامه پیدا می‌کند. سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با بیان اینکه از طرف ایران لغو روادید وجود دارد، افزود: آذری‌ها از این بابت برای سفر به ایران مشکلی ندارند. وی با اشاره به اینکه سیاست جمهوری آذربایجان این نیست که با کشورهای دیگر لغو روادید داشته باشد، خاطرنشان کرد: این کشور با دیگر کشورها نیز چنین قانونی را دارد اما قرار شده درباره ایران تسهیلات گذاشته شود. پاک‌آیین با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان در زمینه ساخت هتل، جاده‌سازی و... فعال است، ادامه داد: حوزه خدمات فنی‌ مهندسی ایران می‌تواند در این زمینه از طریق مناقصه‌ها در بازار جمهوری آذربایجان حضور داشته باشد.
وی به میزان حجم مبادلات تجاری ایران با آذربایجان اشاره کرد و گفت: اکنون حدود 532 میلیون دلار مبادلات تجاری غیرنفتی بین ایران و آذربایجان وجود دارد و بیش از 300میلیون دلار صادرات ایران به جمهوری آذربایجان است که این رقم باید افزایش یابد. سفیر ایران در جمهوری آذربایجان ظرفیت افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور را تا سقف یک میلیارد دلار ذکر کرد. 
وی یکی از سیاست‌های دولت روحانی را تقویت مناسبات با همسایگان دانست و تصریح کرد: جمهوری آذربایجان ازجمله همسایگانی است که بیشترین اشتراکات فرهنگی را با ایران دارد. پاک‌آیین گیلان را از استان‌های با ظرفیت بالا برای همکاری با جمهوری آذربایجان عنوان کرد و گفت: امیدواریم در آینده شاهد حضور تجار و بازرگانان گیلان در جمهوری آذربایجان باشیم.

 

 


منبع خبر: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۲۷۹            تعداد بازدید: تعداد مطالعه: 1145


 

دیدگاه کاربران

 




پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2