کاربران
خبرنامه
Instagram



 

آرامگاه سید جلال‌الدین

امتیاز دهید

شهر آستانه اشرفیه  
 
 
 
 

آرامگاه سید جلال‌الدین

 

 

سید جلال‌الدین اشرف از فرزندان امام موسی کاظم (ع) و تنها برادر تنی امام رضا (ع) است. سید جلال الدین اشرف در شهرستان آستانه اشرفیه واقع در ۳۵ کیلومتری شهر رشت مدفون است. بارگاه سید جلال‌الدین از قدیم‌الایام پذیرای گردشگران بومی وغیر بومی که به قصد زیارت به شهرستان آستانه اشرفیه سفر می‌کردند بوده است. این بارگاه از نظر موقعیت جغرافیائی در مرکز شهر آستانه اشرفیه واقع شده است.

بنای اولیه این آرامگاه در سال 311 قمری احداث شد و پس از آن بارها مورد تجدید بنا و نوسازی قرار گرفت. یکی از دلایل عمده طغیان سفید رود بود که باعث تخریب بنا می شد. بنای کنونی، ساختمانی است زیبا با کاشی‌کاری های رنگارنگ که در سال 1356 خورشیدی بر روی بنای سابق که در اواخر قاجاریه ساخته شده بود، احداث گردید. نمای داخلی و خارجی این بنا با سنگ مرمر و کاشی تزیین یافته، رواق های متعدد، سقف‌های آیینه کاری شده و گنبد
بزرگ و با شکوه آن به این مکان مقدس جلوه ویژه ای بخشیده است.


این بقعه بزرگ‌ترین و مهم‌ترین زیارتگاه در استان گیلان است و به همین خاطر در گویش محلی واژه پیلا آستانه (آستانه بزرگ) در موردش به کار برده می شود.

آستانه مقدسه در وسط بازار قرار دارد و تمام امکانات مورد نیاز گردشگران و زوار در آن وجود دارد. در واقع بازار در فراگرد آن احداث شد و رونق گرفت. در بازار حاشیه حرم عرضه محصولات دستی محلی به خصوص ظروف سفالی و نان محلی از اهمیت زیادی برخوردار است.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های گیلان 

 

اطلاعات مفید :

  تابستان گرم و شرجی, زمستان نسبتا سرد, 
  نیمه اول بهار, نیمه دوم بهار, 
  هتل, مهمانسرا, اماکن اسکان عمومی, 
  جاذبه مذهبی, 

 

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا آرامگاه سید جلال‌الدین مبداء خود را وارد کنید:

 
 
                                                                           
 

تجربیات و خاطرات خود را از آرامگاه سید جلال‌الدین با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های گیلان 

 

                               

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2