کاربران
خبرنامه
Instagram



 

موزه کندلوس

امتیاز دهید

شهر نوشهر  
 
 
 
 

موزه کندلوس

 

موزه کندلوس در منطقه کجور در روستای کندلوس یا میخساز بنا شده‌است. این موزه به همت آقای جهانگیری و با همکاری اهالی منطقه به خصوص اهالی همین روستا ساخته شده‌است. برای راهیابی به «کندلوس» از راه جاده چالوس، پس از گذر از شهر «مرزن آباد» و در چند کیلومتری آن به سمت چالوس، به یک سه راهی می‌رسیم که «دو آب کجور» نام دارد. اگر از اینجا به سمت راست حرکت کنیم، وارد جاده «دشت نظیر» می‌شویم که از اینجا به بعد، مناطقی بسیار زیبا و دلپذیر چهره می‌نماید. جاده دارای پیچ‌وخم‌های زیادی است و طبیعت اطراف به گونه‌ای است که گویی هر چند روز، یک بار تغییر چهره می‌دهد و زیبایی‌هایش هر بار تازه می‌شود. در این جاده که به رویان (علمده) منتهی می‌شود، پس از دشت نظیر در بخشی به نام «هنی سک»، جاده‌ای فرعی به سمت راست گشوده می‌شود که به ارتفاعات راه می‌برد و این جاده‌ای است که ما را به سوی کندلوس راهنمایی می‌کند؛ از دوآب تا کندلوس، ۴۲ کیلومتر است.

تاریخ ساخت این موزه بین سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ است. اشیای این موزه مربوط به دوران پیش از میلاد مسیح و قبل از اسلام و همچنین دوران اسلامی می‌شود. در آبان ۱۳۸۹ عملیات آسفالت جادهٔ خاکی منتهی به این روستا و موزه پایان یافت.

 بخش‌های مختلف موزه کندلوس:

اسناد تاریخی که نشانگر زندگی نیاکان ما و دستاوردهای تاریخی آن‌هاست بخشی از موزه کندلوس است.

کتاب‌های خطی، نقاشی‌های پشت شیشه، اشیاءفلزی، ظروف سفالی، سکه‌های باستانی و بافته‌های مردم روستاها بخشی از این مجموعه می‌باشد.

موزه کندلوس که اولین موزه روستایی در جهان است سوژه‌های منحصر به فردی را نیز در خود جای داده نظیر سند شهر سمنگان (محلی که رستم فردوسی با تهمینه ازدواج می‌کند)، کتاب خارستان سعدی، صدای مظفر الدین شاه و فونو گراف و نظایر آن.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های مازندران 

 

اطلاعات مفید :

 

  تابستان خنک, زمستان سرد, 
  نیمه دوم بهار, نیمه اول پائیز, تابستان, 
   
  جاذبه فرهنگی, جاذبه تاریخی, جاذبه طبیعی, 

 

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا موزه کندلوس مبداء خود را وارد کنید:

 
 

تجربیات و خاطرات خود را از موزه کندلوس با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های مازندران 

 

                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2