کاربران
خبرنامه
Instagram



 

چشمه میشی

امتیاز دهید

شهر سی سخت  
 
 
 
 

چشمه میشی

 

 

 

یکی از جلوه‌های طبیعت کوهگل، چشمه پرآب میشی است که در دامنه دنا و در زیر گردنه بیژن جاری است. چشمه میشی چشمه‌ای همیشگی است و از مهم‌ترین چشمه‌های منطقه سی‌سخت به شمار می‌رود.
این چشمه‌ی سحرانگیز و اسطوره‌ای به لحاظ موقعیت جغرافیایی درفاصله‌ی 5 کیلومتری شمال شرقی شهر سی سخت قرار گرفته است که در مرز غربی منطقه حفاظت شده دنا واقع گردیده است و از ارتفاعات دنا سرچشمه می‌گیرد. سردی آب این چشمه به حدی است که تا فاصله 800متری از محل جوشش نمی‌توان دست را در آن نگه داشت. در اسطوره‌ها آمده است که کیخسرو به امیر اهورامزدا در این چشمه سر وتن بشست و در غاری آرامید. این چشمه علاوه بر تأمین آب شرب شهر سی سخت تأمین کننده آب کشاورزی باغات سیب و انگور و گردوی سی سخت و روستاهای پایین دست می باشد. آب زلال و گوارای آن خستگی هر رهگذری را از تن خارج می‌کند و در فصول مناسب سال پذیرای خیل عظیمی از دوستاران طبیعت و گردشگرانی می‌باشد که از اقصی نقاط کشور به این منطقه سفر می‌کنند.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه و دیدنی های کهگیلویه و بویراحمد 

 

اطلاعات مفید :

 

  تابستان خنک, زمستان سرد, 
  بهار, تابستان, 
  اماکن اسکان عمومی, 
  جاذبه طبیعی, رودخانه, 

  

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا چشمه میشی مبداء خود را وارد کنید:

 
 

تجربیات و خاطرات خود را از چشمه میشی با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

 

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه و دیدنی های کهگیلویه و بویراحمد 

 

                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2