کاربران
خبرنامه
Instagram



 

مقبره حضرت خالد نبی(ع)

جاذبه ها و دیدنی های گلستان | شهر گرگان 

رتبه شما به این جاذبه؟ 

 

مقبره حضرت خالد نبی(ع)

 

 

این پارک در 23 کیلومتری شرق گرگان ودر شاهراه آسیایی واقع گردیده است ودر 51 ، 36 عرض جغرافیایی و 28 ، 54 طول جغرافیایی و ارتفاع نسبی 105 متر از سطح دریا واقع است .بلند ترین نقطه آن 600 متر و کوتاه ترین آن 40 متر می باشد .مساحت آن 650 هکتار و در محیط جلگه ای قرار گرفته است.

میانگین بارندگی سالانه آن 3/633 میلی متر و حداقل درجه حرارت متوسط سالانه 4/8 و حداکثر آن 5/27 و متوسط درجه حرارت 8/17 درجه سانتی گراد می باشد . جریان باد در بهار و تابستان از غرب به شرق و شب ها ازجنوب به شمال است .

این پارک دارای دو حلقه چاه عمیق است که از طریق لوله کشی ، آب به منبعی که در مرکز پارک بر روی تپه ای قرار دارد و سپس به سیستم شبکه آبرسانی متصل می شود که از نظر کیفیت ، از درجه بالایی برخوردار است . طرح این پارک اولین بار در سال 1348 توسط مرحوم حسین سعیدی آشتیانی بنیان گذار پارک های جنگلی ایران ، تهیه و عملیات اجرایی آن در سال 1350 آغاز گردیده است . از ویژگیهای این پارک ، داشتن پارک وحش ( محدودهای برای نگهداری حیوانات وحشی ) می باشد.

 رویشگاه جنگلی آن انجلی و ممرزستان است و سایر گونه های آن بلوط ، نمدار ، توسکای قشلاقی ، افرا ، خرمندی و آزاد می باشد و رویشگاه های درختچه ای و پوششی آن همانند سایر رویشگاه های جلگه ای ایران است . بازدید از پارک بیشتر در فصل بهار و تابستان صورت گرفته و بازدید کنندگان ، اغلب مردم بومی شهرهای گرگان ، علی آباد کتول ، فاضل آباد و روستاهای اطراف و زایرین و مسافرین مشیر مشهد مقدس می باشند و در بین آن ها ، گروه های زیادی از دانش آموزان و دانش جویان و علاقه مندان به طبیعت به چشم می خورند.

شبکه های آبرسانی، برق رسانی ، سرویس های بهداشتی ، پارک وحش ، پارک کودک ، پناهگاه های چوبی ، محدوده کمپینگ و پیک نیک ، نمازخانه ،فروشگاه و رستوران ، ساختمانن نگهبانی و انتظامی ، مسیر های آسفالته ماشین رو و پیاده رو از امکانات پارک جنگلی قرق می باشند.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های گلستان 

 

اطلاعات مفید :

 

  تابستان نسبتا گرم, زمستان سرد, 
  بهار, تابستان, پائیز, 
  اماکن اسکان عمومی, 
  جاذبه تفریحی, جاذبه طبیعی, جنگل, 

 

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا مقبره حضرت خالد نبی(ع) مبداء خود را وارد کنید:

                                                                           
 

تجربیات و خاطرات خود را از مقبره حضرت خالد نبی(ع) با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

 

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های گلستان 

 

 

 
برای مشاهده دیدنی ها و جاذبه های سایر استان های ایران اینجا کلیک نمائید.                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2