کاربران
خبرنامه
Instagram



 

موزه مردم شناسی کرد در عمارت آصف دیوان

امتیاز دهید

شهر سنندج  
 
 
 
 

موزه مردم شناسی کرد در عمارت آصف دیوان

 

براساس نقل قول‌های مختلف، احداث بنای اصلی عمارت آصف که به تالار تشریفات معروف است، احتمالاً مربوط به دوران صفویه است که در دوره‌های بعدی بویژه در دوران قاجار و پهلوی بتدریج بخش‌هایی به آن افزوده شده است. این ساختمان دارای چهار حیاط است که بترتیب عبارتند از: بیرونی، اندرونی، حیاط مطبخ، حیاط اصطبل که دو حیاط آن سالم مانده و یکی از آن‌ها تخریب شده است .سردر ورودی بنا با نمای آجری که به شکل نیم‌هشتی است متاثر از سبک باروک ساخته شده است. تالار تشریفات با ایوان ستوندار و اروسی پرکار آن از بخش‌های بسیار زیبای بنا محسوب می‌شود. در بخش غربی نیز اروسی‌های زیبایی تعبیه شده است. عمارت دارای یک رشته قنات است که اکنون آب حوض بزرگ آبنمای مقابل تالار و دو حیاط دیگر از آن تامین می‌شود. عمارت آصف شامل تزئینات معماری همانند گچ‌بری، آینه‌کاری و کار چوب است. در ضلع جنوب غربی عمارت حمام خصوصی با سبک و اسلوب معماری حمام‌های ایرانی ساخته شده است که دارای نقش‌های آهکبری و ستون‌های  سنگی بسیار زیبایی است و در نوع خود از نظر معماری منحصر بفرد است.

این بنا به عنوان «خانه کرد» (موزه مردم شناسی کردستان) درنظرگرفته شده است. در فضاهای این مجموعه باتوجه به تنوع و گستردگی فرهنگ و آداب و رسوم مردم کرد به ترتیب آداب ورسوم، آیین‌ها، مراسم، نحوه‌ی معیشت، خوراک، پوشاک، صنایع دستی، هنرهای سنتی، شکار، کشاورزی، فناوری و...مردم کرد به نمایش گذاشته شده است.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های کردستان 

 

اطلاعات مفید :

 

  تابستان خنک, زمستان سرد, 
  نیمه دوم بهار, نیمه اول تابستان , نیمه دوم تابستان, 
  هتل, مهمانسرا, اماکن اسکان عمومی, 
  مردم‌شناسی, جاذبه تاریخی, موزه , 

 

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا موزه مردم شناسی کرد در عمارت آصف دیوان مبداء خود را وارد کنید:

 
 

تجربیات و خاطرات خود را از موزه مردم شناسی کرد در عمارت آصف دیوان با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های کردستان 

 

                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2