کاربران
خبرنامه
Instagram



 

روستای هجیج

امتیاز دهید

شهر پاوه  
 
 
 
 

روستای هجیج

 

 

 

روستای هجیج جز شهرستان پاوه در شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد. روستای هجیج بزرگ در محدوده سیروان بخش مرکزی پاوه ارتفاع 900 متر،  زبان کردی اورامی،  سنی مذهب و شافعی،  از شمال و غرب و جنوب به کوهستان و از شرق به روستای سیروان منتهی می گردد.

به گفته اهالی،  این روستا 1200 سال قدمت دارد وجود بقعه امامزاده سید عبیدالله که از وی به عنوان برادر امام رضا یاد می شود حکایت از قدمت روستا دارد. وجود آب هم یکی از عومل پیدایش روستاست. می توان گفت دو چشمه در ارتفاعات شمالی و غربی روستا از علل اساسی شکل گیری روستا می باشد.

استقرار روستا در دره هجیج بر شکل و ریخت روستا تأثیر عمیقی بجا گذاشته است. استقرار واحدهای مسکونی بر یالهای دره مذکور موجب پلکانی شدن بافت و معابر اصلی با تبعیت از شیب بر دو یال حرکت را ایجاد می کنند بنابراین در یک جمع بندی مختصر می توان عوامل طبیعی همچون شیب و خط القعر دره به عنوان آبراه را مهمترین عامل طبیعی در شکل و فرم روستا دانست.

مساحت بافت روستا 53/14 هکتار است. این روستادارای یک مسجد،  چله خانه،  خانقاه و امامزاده و همچنین یک کتابخانه می باشد روستا براساس تقسیم بندی طرح جامع توسعه گردشگری استان کرمانشاه در قطب گردشگری اورامانات،  ناحیه پاوه و در درون حوزه گردشگری نودشه قرار دارد و به عنوان یکی از حوزه های طبیعی- فرهنگی شناسایی شده است. هجیج از جایگاه مذهبی خاصی و همچنین طبیعت زیبا و ساختار بافت شناسی و معماری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های کرمانشاه 

 

اطلاعات مفید :

 

  تابستان خنک, زمستان سرد, 
  بهار, تابستان, 
  مهمانسرا, اماکن اسکان عمومی, 
  جاذبه طبیعی, 

  

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا روستای هجیج مبداء خود را وارد کنید:

 
 

تجربیات و خاطرات خود را از روستای هجیج با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

 

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های کرمانشاه 

 

                               
                                                                           
 

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2