کاربران
خبرنامه
Instagram



 

امامزاده دو خاتون

امتیاز دهید

شهر شهرکرد  
 
 
 
 

امامزاده دو خاتون

 

 

امامزادگان حلیمه خاتون و حکیمه خاتون شهرکرد (امامزادگان دو خاتون) دختران ابراهیم مجاب از فرزندان موسی ابن جعفر هستند و بقعه آن‌ها در ضلع غربی خیابان ولی عصر (عج) جنوبی شهرکرد قرار دارد.

از دوره اتابکان در قرن هفتم هجری قمری، ساختمانی بر روی قبور این امامزادگان احداث شد که در دوره مشروطیت به دستور امام جمعه وقت تخریب و ساختمان فعلی جایگزین آن شده است.

بنای این امامزاده که مربوط به دوران قاجار می‌باشد به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. ساختمان اصلی امامزادگان از خشت و آجر ساخته شده است و در داخل مقبره، ضریحی فلزی قرار دارد. در داخل ضریح دوقبر متصل به یکدیگر وجود دارد که تاریخ ۱۲۸۶ ه . ق بر روی معجر چوبی آن حک گردیده است.

بقعه مبارک امامزادگان دو خاتون شهرکرد شامل پیش ایوان ستون‌دار سنگی، سردر، هشتی و ساختمان اصلی است. سر در با کاشی‌های هفت رنگ قاجاریه تزئین و در بالای آن کتیبه سنگی قرار دارد. بر بدنه هشتی دو کتیبه با اشعاری در مدح و معرفی امامزادگان نصب شده است. بقعه اصلی دارای ایوان ستون‌دار سنگی است. ساختمان بقعه دارای پلان چند ضلعی و گنبد آجری است.

مشاهده آب و هوای فعلی جاذبه ها و دیدنی های چهارمحال و بختیاری 

 

اطلاعات مفید :

  تابستان خنک, زمستان سرد, 
  نیمه دوم بهار, تابستان, 
  هتل, مهمانسرا, اماکن اسکان عمومی, 
  جاذبه تاریخی, جاذبه مذهبی, 

 

 

برای یافتن مسیر مناسب و فاصله تا امامزاده دو خاتون مبداء خود را وارد کنید:

 
 
                                                                           
 

تجربیات و خاطرات خود را از امامزاده دو خاتون با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه کاربران

تهیه بلیط برای سفر به جاذبه ها و دیدنی های چهارمحال و بختیاری 

 

                               

 

 



پرطرفدارترین‌ها

  • یزد
  • اصفهان
  • شیراز
  • خبرنامه الکترونیک

    Copyright ©2015 Iran Touring Co. All Rights Reserved | استفاده از مطالب ایران تورینگ با ذکر منبع بلامانع است. | کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان مردم نهاد ایران تورینگ می‌باشد. Developed by Diba Group | Powerd by DCMS 3.2